sobota, 17 października 2015

Drogi Jezu , wspomóż mnie



Drogi Jezu , wspomóż mnie w rozprzestrzenianiu 
Twojej słodkiej obecności wszędzie tam , dokąd pójdę;
wypełnij moją duszę Twoim Duchem i życiem ;
przeniknij i weź w całkowite posiadanie całą moją istotę tak,
aby całe moje życie było jedynie promieniowaniem Twojego życia.
Jaśniej przeze mnie i bądź tak we mnie, aby każdy człowiek,
z którym wejdę w kontakt , mógł odczuć Twoją obecność we mnie.
Niech ludzie patrzą na mnie i nie widzą już mnie , ale Jezusa.
Zostań ze mną , a wtedy ja zacznę świecić tak, jak Ty świecisz;
niech świecę tak , abym mógł być światłem dla innych.
O Jezu , całe światło będzie Twoje, bo Ty będziesz świecił
na innych przeze mnie. 
Pozwól mi wielbić Ciebie tak , jak Ty wiesz,
że tak jest najlepiej,
promieniując na wszystkich dookoła mnie.
Pozwól mi głosić Ciebie bez wygłaszania kazań
- nie słowami, ale przykładem przez pochwytującą mnie siłę Twoją,
przez miły i sympatyczny wpływ tego, co robię,
przez oczywistą pełnię miłości, którą mam w sercu
z Twego daru, ku Tobie . Amen .

Modlitwa Kard. J. H. Newmana
cytowana przez Matkę Teresę z Kalkuty
podczas międzynarodowej konferencji 
w Melbourne w 1978 r.
tłu. Andrzej Winkler 
W drodze 5 (225) 1992 Poznań,s. 107


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz