czwartek, 15 października 2015

Jezu , prawdziwy mój przyjacielu



Jezu , Ty jesteś moim jedynym prawdziwym przyjacielem.
Ty uczestniczysz we wszystkich moich trudach i kłopotach,
Ty bierzesz je na siebie i znasz sekret obracania ich na dobro.
Ty słuchasz mnie z dobrocią,
kiedy wyznaję Ci moje udręki,
i zawsze je osładzasz i łagodzisz. 

Jezu, znajduję Cię zawsze i wszędzie.
Ty nigdy nie oddalasz się ode mnie
i jeśli muszę zmienić miejsce,
nie przestaję Cię znajdować , tam dokąd się udaję. 

Chociaż jestem człowiekiem nędznym,
to jednak nikt szlachetniejszy ode mnie,
nawet żaden święty nie odbierze mi Twojej przyjaźni,
a śmierć , która odrywa nas od naszych przyjaciół,
połączy mnie z Tobą na zawsze.

Wszystkie sprawy przykre, związane z wiekiem i losem,
nie mogą mnie oderwać od Ciebie , Jezu .
Przeciwnie , nigdy pełniej nie będę radować się Tobą,
nigdy Ty nie będziesz mi bardziej bliski
jak właśnie wtedy, gdy wszystko będzie mi przeciwne.
Ty zawsze , Jezu czynisz mi dobrze. 
Jestem pewny , że kochasz mnie , jeśli i ja Ciebie kocham...

Z cierpliwością przedziwną znosisz moje braki,
nawet niewierności moje i moją niewdzięczność.
Nie ranią Cię one aż tak,
żebyś nie był gotów wciąż wracać do mnie.
Ludzie mówią, że - przyjaciela szuka się długo, 
z trudem się go znajduje i nie łatwo go zachować.
Ciebie , mój Jezu , znajduje się łatwo i wszędzie, 
ale z Twoją pomocą,
i łatwo jest zachować Twoją przyjaźń - z Twoją pomocą.

Św. Klaudiusz La Colombiere (zm. 1682)
Ecrits spiritues, DDB 1982, Dorcase, n. 150.


Ps. Jeżeli uważasz że warto, to zapraszam Cię do polubienia tej strony i udostępnienia tej modlitwy swoim znajomym na Fb. Dzięki temu będzie ona mogła dotrzeć do większej ilości osób. 

3 komentarze:

  1. Odpowiedzi
    1. Zapraszam więc do zapoznania się z innymi i polecania tej strony czy poszczególnych modlitw na Fb znajomym. W ten sposób będze mogła ona dotrzeć do większej ilości osób :)

      Usuń