niedziela, 11 września 2016

Dokonaj we mnie twego dzieła




Boże , który badasz nerki i serce ,
Ty przenikasz sekrety mojej myśli.
Przed Tobą jest jawne to , co sam zasiałeś
w mojej duszy i co może być Tobie ofiarowane. 
Ty znasz także i to , co ja sam rozsiałem 
lub nieprzyjaciel .

Ożywiaj to , co Ty sam zasiałeś , 
spraw , niech to rośnie aż do swojej pełni .
Jak ja nie mogłem rozpocząć bez Ciebie 
niczego dobrego ,
tak samo nie mogę niczego dokonać
z dala od Ciebie.

Boże miłosierdzia , nie sądź mnie według tego ,
co się Tobie we mnie nie podoba,
ale zabierz ode mnie to ,
czego Ty we mnie nie włożyłeś.
Ja sam , bez Ciebie , mój Panie , 
nie mogę się poprawić. Popraw mnie!

Św. Anzelm z Canterbury (zm.1109)
Meditations et prieres,
Abbaye de Maredsous 1923 Dorcase, n.61


Ps. Zapraszam Cię do odwiedzenia i polubienia mojej strony zbiór modlitw na Facebooku. Dzięki temu będziesz zawsze na bieżąco. Zachęcam Cię również do komentowania. pozostaw po sobie tutaj jakiś ślad. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz