niedziela, 13 listopada 2016

Jak przed osobą kochaną




Boże mój, racz mi dać ciągłe odczucie
Twojej obecności we mnie i dokoła mnie, 
a równocześnie miłość nieśmiałą i zalęknioną,
jaką się odczuwa w obecności osoby
gorąco kochanej.
Miłość ta sprawia, że się jest
przed tą osobą kochaną bez możności
oderwania od niej swoich oczu
i równocześnie z wielkim pragnieniem
i mocną wolą czynienia tylko tego,
co się jej podoba, i tego wszystkiego,
co jest jej miłe i dobre.
Miłość ta powoduje wielki lęk,
żeby nie czynić, nie mówić, ani nawet myśleć
czegoś, co by się jej nie podobało
albo było dla niej niedobre. 
Mój Boże, 
daj mi myśleć stale i pamiętać,
że Ty jesteś we mnie,
i tak postępować, jak powinienem
w świętej i kochanej Twojej obecności.

Dorcase, n. 194


Ps. Zapraszam do odwiedzenia i polubienia mojej strony zbiór modlitw na Facebooku. Dzięki temu będziesz zawsze na bieżąco. Zachęcam Cię również do komentowania. Pozostaw po sobie tutaj jakiś ślad. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz